Min beskrivning av den pedagogiska dokumentationen är en önskad nivå, ett slags drömläge som jag inte befinner mig i än. Jag (tillsammans med kollegor) gör goda nedslag men många gånger dokumenterar vi utan att hinna med reflektionen. Just nu tycker jag att det är lättare att få till den pedagogiska dokumentationen på gruppnivå, medan individnivån halkar efter. Varför är det så? Jag vet inte... Ska försöka ta reda på det!
TIps! Du kan lägga upp en flik till höger där jag kan anmäla mig som läsare av din blogg och får en blänkare i min mail varje gång du gör ett nytt inlägg. Ok?!
SvaraRaderaHej Charlotta, det viktigaste är gruppdokumentationen, jag funderar mycket på varför vi behöver individnivån ? Jag tänker på att det viktigaste är att vi visar på lärande och utveckling tillsammans.
SvaraRaderaBorde inte individnivån vara lika viktig? Så att vi inte missar någon eller tappar någon på vägen? Så att vi vet vart var och en befinner sig i sin utveckling, lärprocess eller intresse? Jag själv lär lättare tillsammans med andra och därför blir gruppdokumentationen mer intressant för mig. Fortsättning följer...
Radera